Czterodniowa sesja testowa w hiszpańskim Jerez de la Frontera dobiegła dziś końca. Poniżej prezentujemy zestawienia czasów okrążeń oraz liczby pokonanych przez poszczególne zespoły kółek. Obiekt na którym odbywały się testy liczy 4428 metrów.
Pod względem pokonanych okrążeń nad resztą stawki zdecydowanie góruje zespół z Maranello. Felipe Massa i Fernando Alonso każdego dnia testów w Jerez pokonywali największą liczbę kilometrów. Na ostatnim miejscu plasuje się natomiast Team Lotus.Poz. Zespół Kierowcy D1 D2 D3 D4 Razem 1. Ferrari F. Massa 101 116 - - 217 F. Alonso - - 131 115 246 463 2. Red Bull M. Webber 94 113 - - 207 S. Vettel - - 98 90 188 395 3. Mercedes N. Rosberg 67 - - 45 112 M. Schumacher - 112 114 - 226 338 4. Toro Rosso D. Ricciardo 31 - - - 31 J. Alguersuari 42 72 - - 114 S. Buemi - - 92 90 182 327 5. Sauber S. Perez 94 56 - - 150 K. Kobayashi - - 84 86 170 320 6. Lotus Renault W. Pietrow 57 65 - - 122 N. Heidfeld - - 86 - 86 B. Senna - - - 68 68 276 7. Force India A. Sutil 28 73 - - 101 P. di Resta - - 64 99 163 264 8. Williams P. Maldonado 14 37 - - 51 R. Barrichello - - 99 103 202 253 9. McLaren L. Hamilton 58 - 36 - 94 J. Button - 69 - 70 139 233 10. Virgin Racing T. Glock 42 57 - - 99 J. d'Ambrosio - - 72 45 117 216 11. Team Lotus J. Trulli 54 40 - - 94 H. Kovalainen - - 61 43 104 198
W zestawieniu czasów z czterech dni testów, pierwsze miejsce okupuje najszybszy dziś Rubens Barrichello. Za Brazylijczykiem znalazł się najszybszy w piątek, Michael Schumacher oraz wczorajszy lider tabeli, Nick Heidfeld.
Poz. Kierowca Zespół Czas 1. R. Barrichello Williams 1:19,832 2. M. Schumacher Mercedes 1:20,352 3. N. Heidfeld Lotus Renault 1:20,361 4. F. Massa Ferrari 1:20,413 5. F. Alonso Ferrari 1:20,493 6. K. Kobayashi Sauber 1:20,601 7. J. Button McLaren 1:21,009 8. L. Hamilton McLaren 1:21,099 9. S. Buemi Toro Rosso 1:21,213 10. J. Alguersuari Toro Rosso 1:21,214 11. B. Senna Lotus Renault 1:21,400 12. S. Perez Sauber 1:21,483 13. M. Webber Red Bull 1:21,522 14. S. Vettel Red Bull 1:21,574 15. H. Kovalainen Team Lotus 1:21,632 16. D. Ricciardo Toro Rosso 1:21,755 17. A. Sutil Force India 1:21,780 18. N. Rosberg Mercedes 1:22,103 19. T. Glock Virgin Racing 1:22,208 20. W. Pietrow Lotus Renault 1:22,493 21. P. Maldonado Williams 1:22,591 22. P. di Resta Force India 1:22,945 23. J. d'Ambrosio Virgin Racing 1:22,985 24. J. Trulli Team Lotus 1:23,216
13.02.2011 20:30
0
Senna 11ty, Pietrow 20ty..... nic dodac nic ując
13.02.2011 20:39
0
Mysle że wiele wyjaśni sie po kolejnych testach. A mnie ciekawi co powie jutro Roberto gdy ludzie z LR przywiozą mu szczegółowe podsumowanie testów z Jerez.
13.02.2011 20:39
0
Hmm najlepszy teraz scenariusz dla L-R to zatrudnić NH a w trakcie sezonu jeśli zdrowie Roberta pozwoli to Robert zastępuje VP który i tak niema o co walczyć w klasyfikacji kierowców
13.02.2011 20:43
0
3. zgadzam sie
13.02.2011 20:44
0
Wygląda na to, że bez dobrego kierowcy żaden zespół nie jest w stanie przygotować dobrego bolidu. Jak kierowca jest zieloną fasolą w stylu Pietrowa, to nie wiadomo w którym kierunku rozwijać bolid. Taki Pietrow pewnie nie jest w stanie powiedzieć co trzeba zrobić, żeby bolid lepiej pod niego ustawić. Jego ubiegłoroczne sukcesy bazowały na rozwoju samochodu dzięki wskazówkom Kubicy.
13.02.2011 20:46
0
LRGP - trochę mało kółek, ale McLaren ? - jeszcze mniej. Kluczowe będzie ujarzmienie nowego ogumienia Pirelli.
13.02.2011 20:46
0
Petrow to kolejny kierowca w stylu Piqueta czy Grosajeana
13.02.2011 20:48
0
@5. Lanckorona. Może HEI coś pomoże. echh.. wszystko się pogmatwało. Taki bolid szykowali, a tu rusek z niemcem (ze wskazaniem na tego pierwszego) nie za bardzo wiedzą co z nim zrobic
13.02.2011 20:53
0
ciekawe co na to Pietrow xD
13.02.2011 21:02
0
ja proponuje poczekac z Pietrowem do pierwszego wyścigu. Chłopak jeżdził na mało nagumowanym torze, i mogl sie skupic na testach a nie na wyscigach o fotel. Chłopak tez fajnie jeżdzi, trudno go wyprzedzać, ma agresywny styl jazdy a przyjdzie czas, że przestanie wylatywac z torów :))
13.02.2011 21:03
0
Swoją drogą w LRGP teraz jak w kawałach: Polak ,Niemiec i R(usek)osjanin :D
13.02.2011 21:05
0
11. hehehe. Dobre. No tak
13.02.2011 21:11
0
11. rewiblack No nie bardzo jak w kawałach ale jak w zyciu:) Niemiec, R(usek)osjanin a Polak czeka na rozwój wydarzeń. Chciałem dać po słowie >wydarzeń< wesołego emotionka ale pojąłem że to nie byłoby trafne
13.02.2011 21:24
0
@10, ze niy co ? a kiedy to trudno PET wyprzedzac ? z tego co pamietam to kazdy objezdzal go jak chcial, procz tych torów na ktorych wyprzedzanie jest niemozliwe. Czasem nawet prezenty robil i wypadal na takich torach.
13.02.2011 21:24
0
Polak, Niemiec, Rosjanin, Brazylijczyk, Francuz ...
13.02.2011 21:37
0
... Czech, Chińczyk, Malezyjczyk
13.02.2011 21:39
0
15. be_rcik ......i Czech.
13.02.2011 21:41
0
16. lc1, a no masz racje.
13.02.2011 21:44
0
Można powiedzieć, że dość oryginalny skład
13.02.2011 21:47
0
Dla mnie i tak najlepsi są kierowcy toro rosso :D różnica 0,001 :D
13.02.2011 21:49
0
10, 14. Dokładnie, dobrze się bronił w Abu Dhabi za sprawą cudownego kanału F Renault, w innych wyścigach jakoś nie szalał (chyba że po trawie). Ale trzeba mu też przyznać, że atomowe starty są naprawdę widowiskowe. Jeśli dopracuje technikę startu tak, aby nie zderzyć się z nikim to może naprawdę łapać sporo pozycji już na pierwszym zakręcie. A czas Barichello pokazuje nam, jaki KERS jest świetny i jak daje szybkości. Przynajmniej w kwalifikacjach... W wyścigu bardzo pomocne urządzenie.
13.02.2011 21:54
0
W rajdach jest taki Rosjanin Novikow. Co on wyprawiał ze swoim citroenem na Rajdzie Polski 2009 jak były Mistrzowstwa Swiata :))))))))) http://w ww.yout ube.com/wat ch?v=2mtn9 p3VmA4&fe ature=rela ted a tutaj z Rajdu Finlandii 2009 : http://w ww.yout ube.com/wa tch?v=Aa4H 6XuwsLg Oni już to mają we krwi
13.02.2011 22:02
0
21 bardzo ładnie walczył jeszcze z Hamiltonem, już nie pamiętam na jakim torze. Będzie z niego gość. Jak się nauczy i nie bedzie wypadał
13.02.2011 22:08
0
WIDac jaka ekipa ma najbardziej niezawodny bolid :))
13.02.2011 22:14
0
21. athelas 2011-02-13 21:49:50 (Host: *.strong-pc.com) Williams testowal dzisiaj bez Kersu .....Ty ZnaFco...
13.02.2011 22:26
0
25 jak na moj stary chlopski rozum to 21 pisze to w przenosni co znaczy ze kers nie wiele pomaga.A co do testow w jerez to sa tylko testy i zaden najlepszy gracz nie odkrywa wszystkich kart po pierwszym sprawdzeniu.
13.02.2011 22:37
0
Cieszy pozycja Lotus Renault, choć to tylko testy :)
13.02.2011 22:39
0
1. egonF1 Dodać można różnice czasowe: Senna +1 sek do czasu Nicka, Pietrow +2 sek!
13.02.2011 22:42
0
Świetne statystyki wszystko zebrane do kupy i pokazane w jednym zestawieniu. Teraz wszystko widać jak na dłoni. Po pierwsze wiemy kto ile przejechał okrążeń (zespołowo). Po drugie znamy czasy poszczególnych kierowców. Po trzecie widzimy ile kółek zrobił każdy z kierowców. Po czwarte znamy klasyfikację kierowców po testach w Jerez. Wnioski nasuwają się same: Co do liczby okrążeń - wiemy może ułamek procenta na temat kłopotów technicznych. Co do uzyskanych czasów przez kierowców - wiemy nic. A co do klasyfikacji kierowców - wiemy totalnie nic. Każdy testował co team zaplanował i nikt nie jeździł tu tempem kwalifikacyjnym. Co niektóry zespół testował długie przejazdy co się nie zawsze udawało. Więc tak naprawdę dla nas kibiców testy są przygrywką do rozpoczynającego się sezonu a dla kierowców i mechaników ciężką pracą bez zwracania większej uwagi na kręcone czasy. Dopiero w piątek poprzedzający pierwsze GP mamy szansę zorientować się co do kondycji poszczególnych kierowców i ich bolidów. Trzymajmy więc kciuki za siebie aby dotrwać do startu zapowiadającego się nieźle sezonu. No i przede wszystkim za naszego rodzynka... niech szybko wraca do zdrowia i ścigania. Pozdrawiam.
13.02.2011 23:28
0
hehe wszyscy specjaliści mówią, że f1 jest przewidywalna, a rajdy nie - po wypadku Roberta. Jest jeden kierowca który jeszcze nie nauczył się przewidywać jak jeździć bolidem f1 i to jest Pietrov :D
13.02.2011 23:39
0
30. Swięta racja
14.02.2011 00:11
0
Jednego tylko nie wiemy. Kto ile miał paliwa gdy kręcił swój najlepszy czas? Ale oczywiście może się nie znam i nie jest to istotne ile...
14.02.2011 00:25
0
Nie rozumiem waszego podniecania sie słabym czasem Pietrova . Pietrov ma testowac ustawienia i bolid a nie ciagle trzaskac okrązenia kwalifikacyjne. Byćmoże Senna i Heidfeld jechali na maxa , mógł to byc swoisty test na ile Bruno się nadaje i o ile będzie słabszy od droższego i bardziej doświadczonego solidnego kierowcy . Ale od Petrova się odczepcie bo on z nikim nie konkuruje w tym momencie i nikomu niczego nie musi udowadniac . A poza tym żadnem zaspół nie chce sobie na tym etapie pozwolić na pokazanie maksimum gdyż automatycznie wszyscy inni wezma go pod lupę. Jeszcze raz wam powtarzam , to sa testy , nawet nie treningi tylko zwyczajna obczajka jak wszystko ze soba współgra i miejsca i czasy tutaj osiagane nie sa w żadnym wypadku wytyczną do rozkładu sił w stawce
14.02.2011 00:29
0
32. fabian-return na bank jest istotne ile, ale mi wydaje się, że na którymś z kolei okrążeniu wszyscy trzej mieli tę samą lub zbliżoną ilość paliwa i podobne warunki, żeby wykręcić najlepszy czas. A 2 sekundy straty do HEI i sekunda do Senny to trochę dużo, chyba że faktycznie Vitek testował coś co nie wymagało kręcenia najlepszych czasów, ale jeśli nie to słabo to widzę.
14.02.2011 06:13
0
Vitaly pojechał by spokojnie jak Senna bo innaczej wyglądalo to by tak ze Heidfeld jest o sekunde szybszy od Kubicy bo w Q Pietrov mial od 1s do 0.5 straty do Kubicy. Nie licze tych swietnych kwalifikacji Pietrowa
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się